Eigen Bedrijf Starten in 12 stappen

Eigen Bedrijf Starten in 12 Stappen

Ga je een eigen bedrijf starten dan komt er veel op je af. Sommige van deze zaken zullen nieuw voor je zijn. Daarom hebben we een lijst gemaakt van 12 stappen nl.

Ga je een eigen bedrijf starten dan komt er veel op je af. Sommige van deze zaken zullen nieuw voor je zijn. Daarom hebben we een lijst gemaakt van 12 stappen nl.

  1. Bedrijfsidee en strategie

  2. Bereken de minimale investering

  3. Maak een ondernemingsplan

  4. Hoe je bedrijf laten groeien

  5. Personeel aannemen of werk uitbesteden

  6. Hoe zet je de administratie op?

  7. Belastingvoordelen voor starters

  8. Welke ondernemingsvorm past bij jou?

  9. Creëer de juiste website

  10. Een bedrijf overnemen of zelf starten

  11. Inschrijven bij de KvK

  12. Algemene voorwaarden en verzekeringen.

  13. Bedrijfsidee en strategie




    Het vinden van een goed idee begint met een aantal belangrijke stappen. Kijk eerst naar je sterke punten, je unieke vaardigheden, kennis en ervaring die je in de loop der jaren hebt opgebouwd. Misschien heb je specifieke expertise vanuit je loopbaan of een passie die je altijd al hebt willen verkennen. Het kan waardevol zijn om te onderzoeken of jouw kennis iets kan betekenen voor een specifieke doelgroep of markt.

    Identificeer een behoefte in de markt. De beste ideeën ontstaan vaak door een probleem op te lossen of een behoefte te vervullen. Onderzoek de markt diepgaand en kijk welke klantengroepen regelmatig over het hoofd worden gezien of waar jezelf denkt dat een unieke kans ligt. Dit kan de basis zijn voor een bedrijfsidee.

    Vaak hebben mensen op latere leeftijd een groot netwerk van persoonlijke en professionele contacten. Gebruik dit netwerk om feedback te verzamelen. Door te spreken met andere ondernemers, klanten of professionals in je vakgebied, krijg je nieuwe inzichten en ideeën voor producten of diensten waar behoefte aan is.

    Probeer een idee te bedenken waar je klein mee kunt beginnen. Een idee dat makkelijk schaalbaar is. Een idee waar je op kunt voortbouwen. Het is ideaal als een idee stap voor stap kan groeien. Waak ervoor om het te ingewikkeld te maken.

    Ondernemerschap vereist inzet, doorzettingsvermogen en consistentie. Kies daarom iets wat je voldoening geeft. Iets waar je plezier in vindt. Dit verhoogt je motivatie, maar zorgt er ook voor dat je doorzet als het moeilijk is.

    Het voordeel van op latere leeftijd beginnen is dat je vaak financiële middelen hebt die je direct kunt inzetten. Denk na over hoe je met minimale investeringen kunt starten. Calculeer ook een reserve in voor als het even tegenzit.
    Het ontdekken van het juiste idee kost tijd en meestal wat experimenteren.

  14. Bereken de minimale investering
    Maak een voorlopige berekening van de kosten waar je minimaal rekening mee moet houden. Bekijk ook hoeveel je direct of op korte termijn beschikbaar hebt om in je project te investeren. Ga je direct een kantoor of magazijn huren. Moet je investeren in kantoorbenodigdheden, software en middelen voor opslag, handling en transport.

  15. Maak een ondernemingsplan
    Een goede start van je bedrijf, begint met een goed ondernemingsplan. Het is een handige manier om inzicht te krijgen in wat jouw plannen kosten. Voor iedere ondernemer is een ondernemingsplan een belangrijk business hulpmiddel. Met een gestructureerde aanpak ben je beter voorbereid voor een succesvolle start.

    Het ondernemingsplan is een gedetailleerd document met daarin de visie, doelen en strategieën van jouw ondernemers idee en hoe je denkt deze te behalen. Het is een hulmiddel om kansen, bedreigingen en sterkte en zwaktes tijdig te signaleren.

    Het plan is niet verplicht, maar wil je geld lenen dan heb je het bijna altijd nodig. Je kunt o.a. bij Qredits een voorbeeld ondernemingsplan downloaden.

  16. Hoe je bedrijf laten groeien
    Om een startend bedrijf te laten groeien is een gerichte en stapsgewijze aanpak nodig. Zorg dat klanten tevreden zijn door goede service, snelle communicatie en het leveren van kwaliteit. Tevreden klanten zijn loyaler en verwijzen vaak nieuwe klanten aan. Vraag regelmatig om feedback en blijf jouw producten of diensten verbeteren. Upselling en cross-selling: Bied aanvullende producten of diensten aan die je klanten kunnen helpen. Dit verhoogt de waarde per klant zonder nieuwe klanten te hoeven werven. Op deze manier kun je makkelijk een vergroting van de omzet met 10% per jaar bereiken.

    Wil je graag met 30% of meer per jaar groeien bekijk dan deze tip eens. Het klantenbestand groeit met 10%, het bedrag per bestelling groeit met 10%, de frequentie van de orders groeit met 10%. Conclusie: 1,1 x 1,1 x 1,1 = 1,33 … dus een omzetgroei van 33%. Stel dat we uitgaan van 30% dan wordt de formule 1,3 x 1,3 x 1,3 = 2,197 dus ruim een verdubbeling van de omzet.

    Om deze doelen te bereiken kun je  a. investeren in digitale marketing. Gebruik betaalde advertenties (zoals Google Ads en social media-advertenties) en optimaliseer voor zoekmachines (SEO) om meer zichtbaarheid te krijgen bij potentiële klanten.

    Bouw een e-maillijst op en stuur gerichte, waardevolle berichten om nieuwe klanten te winnen en bestaande klanten te behouden. Automatisering helpt hierbij door e-mails te sturen op strategische momenten. Door waardevolle content te creëren (zoals blogs en video’s), trek je nieuwe klanten aan die op zoek zijn naar oplossingen in jouw vakgebied.

    Zoek je naar een veelvoudige groei, ontwikkel dan nieuwe producten of diensten die aansluiten bij je huidige aanbod. Door jouw portfolio uit te breiden, kun je een breder publiek bereiken. Samenwerken met andere bedrijven kan je toegang geven tot hun klantenbestand en nieuwe groeimogelijkheden bieden.

    Ontwikkel een model dat gemakkelijk is op te schalen, zoals een abonnementsmodel of digitale producten, zodat je met dezelfde basisinfrastructuur kunt groeien zonder evenredige toename in kosten.

    Zodra je bedrijf sterk groeit, wordt het essentieel om meer mensen in te huren die je bedrijf op strategisch niveau kunnen ondersteunen. Dit kan bijvoorbeeld in sales, marketing en operationele rollen zijn. Zoek mentoren en partners. Ze kunnen waardevol advies bieden en je toegang geven tot middelen of markten die anders moeilijk toegankelijk zijn.

  17. Personeel aannemen of werk uitbesteden
    Fulltime medewerkers bouwen vaak een diepere band op met het bedrijf wat de stabiliteit bevordert. Voor een starter met beperkte middelen kan het echter kostbaar zijn om bij tegenvallende bedrijfsresultaten of minder werklast afscheid te nemen.

    Een betere optie is parttime medewerkers Ze werken minder uren, wat de personeelskosten verlaagt. Parttimers kunnen ideaal zijn voor functies die niet continu bemand hoeven te zijn, zoals administratieve of ondersteunende rollen.

    Een derde optie is freelancers en zelfstandigen. Freelancers kunnen op projectbasis worden ingehuurd en alleen voor de benodigde periode, wat kosten en verplichtingen bespaart. Freelancers bieden specialistische kennis en zijn vaak direct inzetbaar. Er zijn geen verplichtingen met betrekking tot loonbelasting, pensioen of langdurige contracten. Freelancers hebben meerdere opdrachtgevers en minder binding met jouw bedrijf. Hoewel freelancers geen vaste kosten hebben, zijn hun uurtarieven doorgaans hoger dan die van medewerkers. De kwaliteit en beschikbaarheid van freelancers is variabel. Werken met freelancers is een proces. Ga er niet van uit dat je direct de beste kandidaat vindt en voor een habbekrats. Dat gaat niet werken.

    Uitzendkrachten via een uitzendbureau, zoals Randstad. Uitzendkrachten kunnen op flexibele basis worden ingezet en beëindigd. Interessant voor tijdelijke projecten en seizoen pieken.

    Virtuele assistenten of VA’s.


    VA’s werken vaak op afstand, waardoor je kosten voor kantoorruimte en apparatuur bespaart. VA’s zijn ideaal voor ondersteuningstaken zoals klantenservice, agendabeheer, en marketingondersteuning. VA’s kunnen flexibel worden ingezet en opgeschaald bij groeiende behoefte. Enkele mogelijke nadelen. Je bent afhankelijk van communicatie op afstand. Goede communicatie is essentieel en kan lastig zijn bij tijdverschillen of culturele verschillen. De kwaliteit en betrouwbaarheid kunnen sterk variëren, afhankelijk van hun ervaring en werkregio.
    De keuze voor een personeelsvorm hangt uiteindelijk af van je specifieke behoeften, budget en de fase waarin je bedrijf zich bevindt.

  18. Hoe zet je de administratie op?
    De boekhouding opzetten en bijhouden is niet de favoriete klus van de meeste ondernemers. Het is echter heel belangrijk om vanaf de start de administratie goed te regelen. Voor elke ondernemer is een overzichtelijke administratie essentieel. Het is wettelijk verplicht en een goed geordende administratie helpt je om je inkomsten en uitgaven efficiënt te beheren. Ook maakt het de belastingaangiftes makkelijker. Het versterkt je betrouwbaarheid richting klanten en partners. Een goede administratie is essentieel voor groei, strategische planning en het voldoen aan verplichtingen.

    Voor een overzichtelijke administratie leg je alle financiële transacties van je bedrijf vast, zoals uitgaande facturen, bankafschriften, bonnetjes en jaarrekeningen. Heb ik hiervoor een boekhouder nodig? Nee, waarschijnlijk niet. Een kleine ondernemer kan gemakkelijk de boekhouding zelf bijhouden. Bijvoorbeeld met het programma eBoekhouden kunnen ondernemers hun complete administratie verzorgen en er wordt veel geautomatiseerd. Denk aan automatische bankkoppelingen, het automatisch verwerken van facturen in de boekhouding en het automatisch klaarzetten van de btw-aangifte.

    Open naast je privérekening een zakelijke rekening voor je bedrijf. Dat maakt je boekhouding overzichtelijk en houd je zakelijke en persoonlijke financiën gescheiden.

    De Belastingdienst stelt een aantal eisen aan een correcte bedrijfsadministratie. Je moet je administratie een aantal jaar bewaren in de originele vorm: digitaal of op papier. Een factuur die je via de e-mail ontvangt, moet je dus ook digitaal bewaren. Voor de basisgegevens geldt een bewaarplicht van 7 jaar.
    De boekhouding bestaat minimaal uit: Grootboek, Debiteurenadministratie, Crediteurenadministratie, Voorraadadministratie, In- en Verkoopadministratie, evtl. Loonadministratie, Bankafschriften, Agenda’s.

  19. Belastingvoordelen voor starters
    Als startende ondernemer kom je in aanmerking voor diverse belastingvoordelen, zoals

    Zelfstandigenaftrek
    De zelfstandigenaftrek is een vast bedrag dat je van de winst mag aftrekken. De aftrek wordt sinds 2020 elk jaar wat lager.

    Startersaftrek
    Ben je net begonnen als ondernemer? Naast de zelfstandigenaftrek heb je ook recht op starteraftrek. Deze aftrek kun je in de eerste vijf jaar van je bedrijf maximaal drie keer gebruiken.

    WBSO-regeling
    Ontwikkel je nieuwe producten of productieprocessen? Of doe je wetenschappelijk onderzoek voor je bedrijf? Dan kun je gebruikmaken van de WBSO ( Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk). Hiermee krijg je belastingvoordeel op kosten voor innovatie.

    Meewerkaftrek
    Helpt je partner je gratis of tegen een kleine vergoeding mee in je bedrijf? Dan kom je misschien in aanmerking voor meewerkaftrek.

    Urenadministratie bijhouden J
    Je kunt afhankelijk van het aantal gewerkte uren maximaal 4% van de winst aftrekken.

    Mkb-winstvrijstelling

De mkb-winstvrijstelling verlaagt je winst na toepassing van de zelfstandigenaftrek. Deze vrijstelling geldt voor iedere ondernemer, ook als je niet aan het urencriterium voldoet.

Aftrekbare zakelijke kosten

Veel kosten die je voor je onderneming maakt, zijn deels of volledig aftrekbaar. Dit kan variëren van advieskosten tot een nieuwe laptop. Zorg ervoor dat je deze kosten goed kunt verantwoorden in je administratie.

Investeringsaftrek: KIA, MIA en VAMIL

Als ondernemer moet je vaak investeren in bedrijfsmiddelen, zoals apparatuur of een bedrijfsauto. De investeringsaftrek helpt je hierbij. De bekendste regelingen zijn de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA), milieu-investeringsaftrek (MIA) en willekeurige afschrijving (VAMIL).

Kantoor aan huis
Wanneer je externe bedrijfsruimte huurt of koopt, kun je deze kosten aftrekken als bedrijfskosten. Als je een kantoor aan huis hebt, dan mag je de kosten alleen aftrekken als je aan enige voorwaarden voldoet: de werkruimte wordt voor minstens 90% voor je bedrijf gebruikt. De ruimte heeft een eigen opgang. De ruimte heeft eigen voorzieningen zoals sanitair. De ruimte kan als werkplek worden verhuurd.

8. Welke ondernemingsvorm past bij jou?
Als je een bedrijf start, moet je een rechtsvorm kiezen. Bijvoorbeeld een eenmanszaak, besloten vennootschap (bv), of vennootschap onder firma (vof). Kies een rechtsvorm die het best past bij jouw situatie. Kijk hoe je bijvoorbeeld de aansprakelijkheid wilt regelen, of je met anderen wilt samenwerken en wat voordelig is voor de belastingen.

Wat is een rechtsvorm?
Een rechtsvorm is de juridische vorm die je kiest voor jouw bedrijf. Bij de inschrijving bij de KvK moet je de ondernemingsvorm opgeven. Het bepaalt onder meer de (privé) aansprakelijkheid voor schulden en belastingverplichtingen.
Rechtsvormen met rechtspersoonlijkheid
Besloten vennootschap (bv)
Vereniging
Coöperatie
Stichting
Rechtsvormen zonder rechtspersoonlijkheid
Eenmanszaak
Vennootschap onder firma (vof)
Commanditaire vennootschap (cv)
Maatschap

De meeste starters kiezen voor een eenmanszaak. Ben je alleen, dan is een eenmanszaak of besloten vennootschap (bv) meestal de beste optie. Onderneem je met meerdere personen dan kun je kiezen voor verschillende rechtsvormen. Veel risico’s kun je verkleinen met goede contracten. Bij een eenmanszaak en vennootschap onder firma (vof) ben je ook met je privévermogen aansprakelijk voor eventuele schulden van je bedrijf. Schuldeisers kunnen beslag leggen op je privébezittingen en die van je partner. Met huwelijkse voorwaarden of partnerschapsvoorwaarden kun je de aansprakelijkheid van je partner voorkomen. Bij een rechtspersoon, zoals een bv, ben je alleen in uitzonderlijke gevallen privé aansprakelijk voor de schulden van je bedrijf.

Als je een bedrijf start, zijn er eisen waar je aan moet voldoen. Het verschilt per rechtsvorm welke eisen dit zijn. Voor een eenmanszaak en vof gelden geen oprichtingseisen. En hoef je geen startkapitaal te hebben. Je schrijft de rechtsvorm zelf in bij KVK. Andere rechtsvormen richt je op via de notaris.

 

 

  1. Creëer de juiste website

    Elk bedrijf heeft een website nodig. Een website die bezoekers converteert naar betalende kopers is cruciaal voor het succes en de groei van elke onderneming.

    Elke website moet een doel hebben, zoals
    - een mailinglijst opbouwen
    - direct producten verkopen
    - in contact komen met bezoekers
    - aanvragen voor offertes ontvangen
    - mensen doorsturen naar andere sites (affiliate marketing)
    - met je klanten in gesprek raken
    - een community opbouwen

    Enige punten waar een goede website aan moet voldoen zijn:
    a) een website heeft een duidelijk doel,
    b) een goede website heeft een functioneel en responsive design,
    c) een goede website is gebruikersvriendelijk,
    d) een goede website straalt vertrouwen uit en laadt snel,
    e) een goede website is beveiligd (SSL certificaat),
    f) een goede website is vindbaar op Google en andere browsers.
    Denk aan SEO, content marketing, social media marketing en online adverteren.

    Wat voor soort websites zijn er?
    Hierbij een lijst van de meest populaire soorten websites:
  • Zakelijke website
  • Blogs
  • eCommerce websites
  • Portfolio's
  • Evenementenwebsites
  • Online forums
  • Persoonlijke websites
  • Lidmaatschapswebsites.

Wat kan ik doen om hoog te scoren in Google?

Om hoog in Google te scoren zijn er twee dingen belangrijk:

  • Snelheid, dat houdt in mobiel vriendelijk, up-to-date en veilig.
  • Relevantie, door waarde toe te voegen die zoekers graag willen zien.
    Deze inhoud optimaliseer je voor Google.
    • Schrijf waardevolle teksten.
    • Gebruik H1, H2 en H3 titels.
    • Maak gebruik van interne en externe links, zowel van jouw website naar een andere website als van bijv. social media naar je website.
    • Gebruik relevante afbeeldingen en optimaliseer de bestandsnaam en alt-tekst van je afbeelding
    • Zorg dat mensen op jouw zoekresultaat klikken met een relevante meta-tekst
    • Pas je website regelmatig aan, zo is de content weer nieuw. Google heeft voorkeur voor nieuwe content.

10 redenen waarom websites NIET converteren
A. Onderzoek je publiek nader. Het enige wat hun interesseert is “wat heb ik er aan”. Je publiek is de held. Daar draait het om. Spreek je hen aan in hun taal voor het oplossen van hun problemen. Verzeker je ervan dat jouw website direct spreekt tegen de klanten die je zoekt.

B. Onderzoek de websites en marketingcampagnes van je concurrenten om hun positionering, berichtgeving en unieke verkoopargumenten (USP's) te begrijpen. Identificeer waar jouw aanbod zich kan onderscheiden en meer waarde kan bieden.

C. Wat onderscheidt jouw merk? Jouw website moet duidelijk uitleggen wat je doet, wat je aanbod uniek maakt, voor wie het is en hoe het de ideale prospect ten goede komt. Idealiter wordt dit allemaal boven de vouw op de homepage verwoord.

D. Zoals marketinglegende David Ogilvy zou waarschuwen. Neem geen genoegen met het kopiëren van anderen. Ga in plaats daarvan voor de overwinning met gedurfde, creatieve ideeën die zijn afgestemd op jouw klanten. Zoek naar manieren om het probleem van je prospect anders op te lossen dan je concurrenten. Doe wat jouw concurrenten niet doen en leg uit waarom je beter bent.

E. Het verkeerde publiek aantrekken. Stel dat je een geweldige website en aanbieding hebt. Jouw website kan echter nog steeds geen bezoekers converteren als de bezoekers niet gekwalificeerd zijn. Als je betaalde media-advertenties of SEO gebruikt om verkeer te genereren, zorg er dan voor dat je het juiste publiek naar je website trekt. Anders zullen jouw websitebezoekers gewoon weggaan van de website zonder de gewenste actie te ondernemen. Een visueel verbluffende website is zinloos als het frustrerend is om te begrijpen wat je vervolgens moet doen. Houd rekening met de bedoeling van de bezoeker en geef ze een duidelijk pad dat past bij hun intentie.

F. Als je echt streeft naar online succes, gebruik dan professionele copywriting om duidelijk de waarde die je biedt te communiceren en bezoekers om te zetten in loyale klanten. Copy is belangrijker dan het ontwerp. Een geweldig ontwerp met slechte copy zal niet goed converteren, maar een geweldige copy met zelfs een basic design wel. Combineer beide voor maximale conversies.

G. Slechte kop. Het is belangrijk om je doelgroep te kennen, maar de echte impact komt van het schrijven van een tekst die hen echt aanspreekt en aanspreekt. Het is essentieel om duidelijk te communiceren voor wie de pagina bedoeld is, zodat bezoekers het gevoel hebben dat ze op de juiste plek zijn aangekomen door een kop te gebruiken die direct hun behoeften of pijnpunten aanspreekt. 5 seconden is alles wat het kost. Nadat een bezoeker op je site is beland, zal hij of zij binnen ongeveer 5 seconden weer weggaan als hij of zij geen verbinding maakt met de content.
Wanneer bezoekers je website verlaten zonder verder te kijken, heeft dit een negatieve invloed op je bouncepercentage. Zoekmachines interpreteren dit als een teken dat je website niet relevant is voor de zoekopdracht die hen in de eerste plaats daarheen heeft gebracht. En je zult niet langer goed scoren voor die zoekopdracht. De meeste websitebezoekers geven alleen om wat het hen oplevert, en je zou ze die informatie binnen 5 seconden moeten kunnen geven. Vage CTA, geen CTA of te veel CTA's. Als bedrijfseigenaar is er niets erger dan wekenlang bezig zijn met het maken van je website of verkooppagina, maar dat deze niet converteert. Je hebt een aanbod en stuurde gericht verkeer naar jouw webpagina, maar deze converteert niet zo goed als je had gehoopt. Dus je bestudeert jouw analyses, heatmaps en bekijkt video's van jouw webpaginabezoekers en je merkt dat mensen direct voorbij de 'Call To Action' (CTA)-knop scrollen. Dit kan komen door een vage CTA die de volgende stap niet duidelijk communiceert, het ontbreken van  een CTA of een overweldigend aantal CTA's die de bezoeker in verwarring brengen. Om conversies te verbeteren, moet je ervoor zorgen dat jouw CTA duidelijk, overtuigend en strategisch geplaatst is om je publiek te begeleiden bij het ondernemen van actie.

H. Het niet gebruiken van Robert Cialdini’s “7 principles of influence’”.

Schaarsteprincipe. Het is menselijk om te verlangen naar wat er minder is. Schaarste is de economische factor die iets duurder maakt als het aanbod laag is. Wanneer de vraag hoog is en de aangeboden hoeveelheid afneemt, kunnen leveranciers de prijs verhogen om de schaarste te compenseren. Dus wanneer je aanbiedingen op de website presenteert, kan het helpem sen te beïnvloeden om actie te ondernemen als je hun laat weten dat wat je aanbiedt in jouw bedrijf schaars is en dat jouw doelgroep niet kan krijgen wat je aanbiedt van jouw concurrenten. De meeste mensen stellen het kopen van iets nu uit als het niet dringend is. De angst om iets te missen is een krachtige psychologische drijfveer, dus laat mensen weten dat jouw aanbod schaars is.

Autoriteitsprincipe.
Mensen vertrouwen experts die geloofwaardig en deskundig zijn. Door jouw autoriteit in jouw niche te tonen via content en andere geloofwaardigheids-elementen op de website, kun je mensen beïnvloeden om actie te ondernemen. Wanneer bezoekers zien dat je een geloofwaardige en deskundige expert bent, is de kans veel groter dat ze je vertrouwen en zich interesseren voor jouw aanbod. Zorg ervoor dat het ontwerp van de website aansluit bij jouw positionering als expert en verbeter de manier waarop potentiële klanten jouw bedrijf zien. Markeer je beste blogberichten, accreditaties, kwalificaties en logo's van brancheverenigingen om autoriteit in je vakgebied te vestigen. Gebruik professionele afbeeldingen, zoals van spreekbeurten of zakelijke kleding, om jouw geloofwaardigheid en imago van deskundige te versterken.

Het consensus principe.
Dit noemen we sociaal bewijs. We gedragen ons eerder zoals de meerderheid doet. Dit wordt ook wel kuddegedrag genoemd. Mensen wenden zich meestal tot anderen om te zien of je spullen echt werken. Getuigenissen of casestudies van bestaande klanten helpen om te bewijzen dat je producten of diensten werken.

Reciprociteitsprincipe
Wederkerigheidsprincipe. Het is menselijk om een ​​gunst te vergelden en je terug te betalen als je hen eerst iets geeft. Geef dus zoveel mogelijk gratis kwaliteits-inhoud weg op je website en het zal mensen onbewust beïnvloeden om je iets terug te geven. Bied content aan zoals PDF's, korte cursussen of gratis proefversies in ruil voor e-mailadressen. Deel blogs, video’s of podcasts op een landingspagina die een hoge waarde biedt om prospects aan te trekken en te behouden. Gebruik goedkope aanbiedingen om vertrouwen op te bouwen, bied af en toe extraatjes aan bestaande klanten, en introduceer upsells geleidelijk.

Consistentieprincipe.
Als mensen zijn we geprogrammeerd om patronen te herkennen en we hebben veel meer kans om iets te onthouden dat consistent is. Publiceer content en e-mails regelmatig volgens een vast schema. Zorg voor een consistente identiteit op alle platforms en contactpunten. Houd berichten en waarden consistent op alle kanalen.

Principe van sympathie.
Mensen kopen van mensen die ze kennen, aardig vinden en vertrouwen. Ze kopen eerder van mensen die op hen lijken en die oprechte complimenten geven. Dat is een van de belangrijkste redenen om video op je website te gebruiken en je persoonlijkheid te laten zien! Zet ‘face-to-camera’-video’s op je website, zodat mensen je gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal, enz. kunnen leren kennen.  Wees niet bang om jouw persoonlijkheid te laten zien! Interactie met jouw publiek via een chatvenster, blogpost-commentaarsysteem en sociale media. Wees zo behulpzaam als je kunt.

Identiteitsprincipe.
Het “Unity Principle” draait om gedeelde identiteiten. Wanneer mensen het gevoel hebben dat ze op jou lijken, zoals van hetzelfde ras, dezelfde nationaliteit, politieke of religieuze overtuigingen, of zelfs vergelijkbare sportteams leuk vinden, is de kans groter dat ze door jou beïnvloed worden. Dus op je website kan het krachtig zijn om je verhaal te delen om mensen te laten weten dat je in hun schoenen stond en hetzelfde probleem had als zij nu, en dat is waarom je de perfecte oplossing voor hen hebt gecreëerd.

 

  1. Een bedrijf overnemen of zelf starten

    Voor de meeste ondernemers is het opbouwen van een bedrijf een hele klus. De financiële risico's en de tijd en moeite die nodig zijn, zijn niet voor watjes. Daarom bouwen de meest succesvolle ondernemers hun bedrijf niet vanaf nul op, maar nemen ze over! Effectief een winstgevend bedrijf overnemen dat kan. Er zijn veel ondernemers die hun bedrijf willen overdoen o.a. omdat er geen opvolgers zijn. Een bedrijf overnemen kan vaak zonder uw persoonlijke krediet te gebruiken of geld uit uw eigen zak te halen!

11. Inschrijven bij de KvK
       Om je te kunnen inschrijven bij KVK moet je voldoen aan deze drie
       ondernemerscriteria: Je verkoopt zelfstandig een product of levert een dienst. Je  
       vraagt hier meer voor dan de prijs die het kost: een (commerciële) prijs of
       uurtarief waar je geld aan verdient. Denk hierbij aan winst maken of kosten
       besparen. Let op: het gaat hierbij niet om een hobby die alleen maar geld kost
       en geen winst oplevert. Je levert regelmatig goederen en diensten aan andere
       mensen dan alleen je gezin, familie of vrienden.

Algemene voorwaarden en verzekeringen
                      
Een bedrijf starten betekent ook risico's nemen. Omdat je niet voor een
                       werkgever werkt, ben je zelf verantwoordelijk voor financiële gevolgen.
                       Bijvoorbeeld als je ziek wordt of bij een ongeluk in jouw bedrijf. Gelukkig kun
                       je je tegen veel risico’s verzekeren.    Door algemene voorwaarden op te stellen
                      maak je direct duidelijk welke rechten en plichten jij en je klanten over en weer
                      hebben.

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.