Start je online bedrijf met een MVP (Minimum Viable Product). Ben je eigenaar van een online bedrijf of ben je van plan een online bedrijf te starten dan heb je een uniek voordeel.
Start je online bedrijf met een MVP
Ben je eigenaar van een online bedrijf of ben je van plan een online bedrijf te starten dan heb je een uniek voordeel. Veel eigenaren van online bedrijven hebben het gevoel dat ze een product klaar moeten hebben om te verkopen wanneer ze voor het eerst hun bedrijf starten. In werkelijkheid zou je moeten beginnen met het verkopen van diensten. Door online diensten te verkopen, kun je snel aan de slag met je huidige vaardigheden, passies en interesses., in plaats van eerst tijd te besteden aan het bedenken en bouwen van een product, waardoor je sneller inkomsten kunt genereren.
Door online diensten aan te bieden kun je sneller en met minder kosten je bedrijf starten. Elke maker zou moeten beginnen met het aanbieden van services. Het verkopen van services is voor de meeste videomakers een winstgevende eerste stap. Het verkopen van een dienst is doorgaans winstgevender omdat er meestal minder kosten aan verbonden zijn. De meeste makers die diensten verkopen, kunnen bijvoorbeeld vanuit huis werken, waardoor de kosten van een kantoor worden geëlimineerd. Wanneer je een dienst aanbiedt, kun je nog steeds genieten van flexibiliteit, dus het is mogelijk om als bijverdienste te beginnen en later over te stappen naar een voltijds werkschema.
Hier zijn nog vier redenen waarom het zo waardevol is om met services te beginnen.
-
Wordt betaald om je publiek te leren kennen
De beste productideeën komen vaak rechtstreeks van jouw publiek. Zij zijn in de beste positie om jou hun meest urgente problemen te vertellen, zodat je erachter kunt komen hoe je betaald kunt krijgen om hen te helpen deze problemen op te lossen.
Door diensten te verkopen om je doelgroep te helpen, kun je jouw aanbod afstemmen op hun behoeften, aangezien diensten meestal beter kunnen worden aangepast aan de behoeften van jouw doelgroep dan een vast product.
-
Diensten zijn het ultieme MVP
Een minimaal levensvatbaar product (MVP) is een product dat net voldoende functies heeft om aan jouw “early adopters” te kunnen leveren. Deze eerste versie helpt je de kinks (de kleine problemen) op te lossen en te zien hoe je klanten omgaan met je product.
Diensten zijn de beste MVP omdat ze veel minder voorbereidend werk en ingehuurde arbeidskrachten vereisen, vooral in het begin. Het enige dat je hoeft te doen, is een landingspagina maken waar je klanten kunt uitnodigen om van jouw service gebruik te maken of koude e-mails naar potentiële klanten kunt sturen.
Ondertussen heb je met een product misschien minstens een maand werk nodig om een MVP samen te stellen (bijvoorbeeld een cursus, e-boek of nieuwe blog).
-
Verzamel getuigenissen van klanten
Door nauw samen te werken met je klanten krijg je een beter inzicht in hun behoeften en hoe je een waardevol product kunt creëren om hen te helpen. Dit soort nauwe relaties zijn van onschatbare waarde, omdat het je in staat stelt een product te creëren dat jouw publiek onmiskenbaar aanspreekt.
Terwijl je de eerste klanten bedient, zullen deze tevreden klanten jouw sociale bewijs worden door middel van getuigenissen en casestudy's over hoe jouw service hen heeft geholpen een hoger niveau te bereiken. Je kunt vervolgens dezelfde getuigenissen gebruiken om je te helpen je toekomstige eindproduct te verkopen.
-
Bouw een digitaal product concept
Nadat je wat tijd met je klanten hebt doorgebracht en hun wensen en behoeften hebt vastgesteld, kun je de trends die je hebt gevonden gebruiken om een product concept te vormen (d.w.z. brainstormen over digitale productideeën) over een product dat jouw klanten mogelijk nodig hebben en willen. Er is geen betere manier om een concept product vorm te geven dan door diensten te verkopen.
Denk na over de gemeenschappelijke pijnpunten die jouw diensten voor je klanten oplossen en maak een product dat deze problemen aanpakt.
Vervolgens kun je het product in de voorverkoop zetten om de interesse van je publiek voor dit product te peilen. Pre-order-lanceringen laten je zien hoe verkoopbaar je product zal zijn wanneer het officieel wordt gelanceerd en of het de moeite waard is om te creëren.
10 niches voor op digitale producten gebaseerde ideeën
Nu is het tijd om de juiste service bedrijfsideeën te vinden die passen bij jouw vaardigheden! De meeste makers bieden er de voorkeur aan om diensten aan te bieden aan andere makers binnen hun niche, terwijl anderen deze aan een breder publiek aanbieden.
Voor deze lijst met bedrijfsideeën voor online services hebben we de mogelijkheden gegroepeerd op type maker/sector, zodat je snel de ideeën kunt vinden die het beste bij je behoeften passen. (verwijzigingen A /H met links volgt)
- Artists en creatieven
- Auteurs
- Bloggers
- Coaches en consultants
- Makers van cursussen
- Marketeers
- Musici
- Makers van nieuwsbrieven